Bli noe som betyr noe

Kunde OsloMet

Som Norges nyeste universitet i Tigerstaden trengte OsloMet å tydeliggjøre sin posisjon på vei inn i rekken av kjente og kjære universiteter. For hva skulle OsloMet bli og si fremover?

Det er ikke hver dag man går fra høyskole til universitet. I tett samarbeid med både OsloMet og målgruppene utarbeidet vi et fundament bestående av posisjonsbeskrivelse, kommunikasjonsplattform, innholdsstrategi og ny identitet. En verktøykasse som skulle fortelle historien til Oslos nye universitet.

Opp, opp, opp.
Den visuelle identiteten består av få, sterke virkemidler og et brukervennlig designsystem. Identiteten skal være et symbol - tydelig, samlende og bygge stolthet. Logoen gir assosiasjoner til en pilform. En aktiv, levende og retningsgivende markør som viser vei gjennom studieløpet og ut i arbeidslivet. En identitetsbærer med tyngde som peker mot det vesentlige i fremtidens velferdssamfunn. En nysgjerrig og kunnskapsrik kraft som vil opp, ut, og frem – som får ting til å skje.

Fra UX til Oslomet.no
En del av jobben var nye nettsider inkludert innsiktsarbeid, strategi, UX-konsept, interaksjonsdesign, informasjonsarkitektur, innholdsrådgivning, visuelt design, innhold, animasjon og front-end.

Første versjon av nettsidene ble lansert i januar 2019 – og sidene videreutvikles kontinuerlig. Brukertester viser veldig god score for oppgaveløsing, liking - og gjenfinnbarhet. Slike resultater gleder et bankende UX-hjerte.

Du, - hva med å «Bli noe som betyr noe»?
For studieåret 2019/2020 utviklet vi et overordnet rekrutteringsbudskap «Bli noe som betyr noe» sammen med OsloMet. Under denne paraplyen bor det et eget innholdsunivers og et studiemagasin som distribueres i postkassen til alle som går 3. året på videregående skole i Oslo og Akershus.

Vil du vite mer om prosjektet? 

Marte Listhaug

Marte Listhaug

Prosjektleder

Jonas Helgeneset

Jonas Helgeneset

Designer

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss