Green as a Service

Kunde Atea

Atea er en av Norges største på IT-infrastruktur, med et stort spekter av tjenester. Som en betydelig B2B-aktør leverer Atea alt fra hardware og software til Norges kommuner og sykehus, til å drifte et eget mobilselskap.

I en verden der teknologi får en mer sentral rolle i folks liv hver eneste dag, blir Atea som merkevare en viktig leverandør for fremtiden. Nettopp derfor ønsket Atea å fortelle historien om teknologi og bærekraft. Når alle dingser og duppeditter helst skal være det aller nyeste i markedet, er det lett å tenke at dette representerer to motpoler. Men teknologi og bærekraft har faktisk mye mer til felles enn du tror.

Atea lanserer Green as a Service
En erfaren IT-sjef har gjerne investert både i Infrastruktur og Platform as a Service. Nå kan sjefen også legge til Green as a Service. Atea har en rekke løsninger som gjør at grønn IT vil bli enda mer tilgjengelig som tjeneste. Vi samlet alle de grønne tiltakene under ett, og døpte det «Green as a Service».

For å kommunisere den nye tjenesten laget vi et annerledes og unikt visuelt univers i samarbeid med fotograf Catharina Caprino. To print-annonser og to korte animasjonsfilmer som skulle fortelle historien om at natur og teknologi faktisk leker og lever godt sammen.

Fulltreffer på Facebook
Filmene som gikk på Facebook og LinkedIn har både fanget og fengslet målgruppen. Vårt lille uvanlige univers traff Norges skrollende IT-sjefer, og hele 85 % så filmene fra start til slutt på Facebook (3% er benchmark på kampanjer i lik skala). Kampanjen markerer starten på et av flere uttak mot en tydeligere grønnere posisjon for Atea.

Vil du vite mer om prosjektet? 

Johanna Nordberg Aas

Johanna Nordberg Aas

Markedssjef / rådgiver

Martine Emilie Fonstad-Smith

Martine Emilie Fonstad-Smith

Kreatør / Tekstforfatter

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss