Vinslottet
Identitet / Innhold

Visuell identitet

Kunde Vinslottet

Hasle i Oslo skulle få et nytt nabolagssenter i det gamle industrianlegget for produksjon, lagring og tapping av norsk brennevin. Og vi fikk i oppgave å lage identiteten.

Så hvordan skulle vi fortelle historien rundt «Vinslottet»? De vi håpet å treffe var hele Hasle. Et lite, gryende mekka for nyetablerte barnefamilier. Ja, vi hadde et navn som var flott med ordet «slott», men selv ønsket vi å være den nære og kjære naboen. Her fant vi en fargerik motsetning vi ville forfølge. 

V for Vinslottet 
V’en ble et bærende designelement i identiteten. Fargepaletten er inspirert av en vingård, men midt i byen. Mer «knæsjt» og moderne. Vår «V» finnes som enkeltstående element, i mønster og som en detalj i ikoner i bygget - og til bruk i egne kanaler.

Hasle, jeg elsker deg din jævel.
Vinslottet skulle være en moderne, åpen og ærlig nabo. Tone of voice ble derfor et lett og effektivt språk uten unødvendige eller vanskelige ord. 

Nok ord. Se film selv, da vel!

Vil du vite mer om prosjektet? 

Heidi Lagerløv

Heidi Lagerløv

Designer

Monika Tronsmed

Monika Tronsmed

Designer

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss