Rekruttering med nytt språk
Til tross for at Ruter administrerer et av verdens mest teknologisk avanserte kollektivsystemer, kan rekruttering til tech-stillinger være en utfordring.
Kunde Ruter
Hva Strategi og merkevarebygging / Film, foto og motion
Tekniske fagfolk har høy etterspørsel, og det pågår en hard konkurranse om hodene deres. For å få oppmerksomhet rundt nye stillinger, og gi et litt annet bilde på Ruter enn hva målgruppen i dag har, hadde de behov for en film til sosiale kanaler.
Mer enn bare rekruttering
Ideen ble en film i ett og samme klipp, riktignok et langt ett, i akkurat passe tempo til å få et lite innblikk i osloborgeres hverdag. Bittesmå fortellinger uten dialog, som viser hvordan Ruter hjelper menneskene i byen vår til en enklere, bedre og ikke minst grønnere hverdag.
Sveip for stillingsannonse
Kampanjen er en del av en større reise som handler om hvordan Ruter profilerer seg mot nye medarbeidere. Når man trenger flere folk, og kanskje andre folk enn før, må man også kommunisere på en annen måte enn før. Filmen skal brukes sammen med stillingsannonser, og er klippet i kortversjoner med budskap tilpasset sosiale medier.