Telia
Kampanje / Innhold

Kidsa kan

Kunde Telia

Telia ønsket å få flere foreldre til å vurdere Telia, og øke preferanse til merkevaren.  Innsikten viste at mens barn er heldigitaliserte, er foreldre skeptiske til barnas skjerm- og mobilbruk. Det kommer av at de ikke helt forstår teknologien, og ikke vet hvor mye barna faktisk kan og hva de faktisk gjør. 

Kjære mamma og pappa – kidsa kan!
Vår løsning ble å gi barna hovedrollen. Med relevant, nyttig og inspirerende innhold ville vi gi foreldrene innblikk i barnas digitale verden, og la barna selv vise hvor kreative de er og hvor mye de lærer av mobilteknologien. Ved å redusere foreldres bekymringer og vrangforestillinger, og i stedet inspirere til positive aktiviteter muliggjort av mobilteknologi, ville innholdet styrke Telias rolle som tilrettelegger for positive opplevelser, muliggjort av mobilteknologien. 

Vi benyttet kundereisemetodikk i arbeidet med å lage en strategi, og utviklet flere små og store uttak for å sikre måloppnåelse i hvert av stegene i kundereisen. Resultatet ble innholdsuniverset «Kidsa kan» - inspirerende videoer og artikler om barn som skaper noe og gjør noe kreativt med mobilen. Her kunne vi følge dem mens de laget film og musikk, utforsket geocaching og fløy med drone. En del av innholdsuniverset var kunnskapsbyggende artikler om tips til aktiviteter barn og foreldre kan gjøre sammen - og dermed unngå fremtidige konflikter om skjermbruk.

Hvor, når og hva?
Alt innholdet ble distribuert som native-annonser på db.no, på Facebook og YouTube/Google ads. Vi samarbeidet tett med mediebyrået for å sikre at hvert innholdselement fikk sin tydelige plass i kundereisen og i et retargetingløp. To av videoene ble klippet om til reklamefilmer og sendt på TV og kino. 

Totalt oppnådde kampanjen 90 % dekning mot foreldre med barn mellom 7 og 12 år. Etter kampanjen svarte 25 % av foreldre at de fikk lyst til å vurdere Telia etter å ha sett kampanjen. Totalt økte vurderingen i målgruppen 30-49 år fra 21 % før kampanjen til 23 % etter.

Vil du vite mer om prosjektet? 

Tonje Hallén Askim

Tonje Hallén Askim

Rådgiver

+47 90 78 37 79 | tonje.askim@hyperredink.no

Tina Rueda

Tina Rueda

Produksjonsleder

+47 41 32 01 54 | tina.rueda@hyperredink.no

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss