Telia
Kampanje / Innhold

Kampanje for historiebøkene

Kunde Telia

Utmerkelser Amedia - Tett på

Det var en gang en app som het Hidden. Den samlet folkehistorier, eventyr og sagn som skulle berike turopplevelser for barnefamilier rundt om i hele vårt langstrakte land.

Telia og den norske AR-appen Hidden ville utforske hvordan mobilteknologi kunne brukes til å gi turopplevelser en større dimensjon ved hjelp av historiefortelling der du er - fra stedet du er på. Nå skulle det bli enda mer spennende og lærerikt å ta med poden på tur rundt om i Norge.

Jakten på historiene
En viktig del av den norske kulturarven har vært å samle inn, bevare og videreformidle folkehistorier og sagn. Med ny vri og inspirert av Asbjørnsen og Moe, ønsket Telia og Hidden å gjenskape historiene med teknologi som fortellerverktøy. 

Folkehistoriene skulle leve i appen med AR, grafikk og illustrasjoner, og gjenfortelles og spilles ut på det aktuelle stedet. For å bevare de unike historiene, skulle de lagres langt og lengere enn langt inne i et fjell på Svalbard. 

Vi ble med på reisen for å dokumentere og samle inn historier. Kampanjen inneholdt to filmer og tre artikler - skreddersydd til å følge en viktig kundereise: først skape oppmerksomhet, så konvertere.  

Snipp, snapp, snute...
Kampanjen engasjerte og inspirerte store og små historiefortellere. Vi samlet inn over 750 historier i løpet av kampanjeperioden og nådde målet, og vel så det!

Priser og utmerkelser

🏆Amedia - Tett på, 2019

Vil du vite mer om prosjektet? 

Tonje Hallén Askim

Tonje Hallén Askim

Rådgiver

+47 90 78 37 79 | tonje.askim@hyperredink.no

Nina Tharaldsen

Nina Tharaldsen

Prosjektleder

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss