Elkjøp
Kampanje

Oppdag Norge

Kunde Elkjøp

Sommeren 2020 var annerledes-sommeren da alt ble avlyst og vi måtte forberede oss på hjemmeferie. For retailbransjen betydde avlysningene at mange planlagte sponsorflatene forsvant og i vakuumet oppsto behovet for en sommeraktivitet som kunne nå ut til og engasjere kundene deres. Og med en ønskeliste som lød: lag noe morsom, gjerne en konkurranse, som engasjerer kundene våre i sommer. Ingen liten oppgave halvannen måned før noe skulle på lufta.

Finn, pinn og vinn!
Løsningen ble Oppdag Norge, sommerens store digitale skattejakt, der nordmenn fikk oppleve sommer-Norge på en trygg og morsom måte - uten å måtte reise hjemmefra. Hver dag i hele juli kunne deltagere vinne premier ved å gjette riktig destinasjon basert på et bildehint og en kort kryptisk setning. Svaret pin’et de i et kart på konkurransesiden og svarte de riktig, ble de med i trekningen av dagens hovedpremie, samt én eller flere bonuspremier.

Som nordmenn flest, har også Elkjøp fellesferie, så vi lagde en selvgående løsning som tok seg av alt: publisering av hint, registrering av deltagere, trekning av vinnere og utsending av e-post til de heldige utvalgte. Det eneste Elkjøp måtte gjøre selv var å promotere konkurransen via deres egne kanaler (nettside, nyhetsbrev, FB, bannerannonser, in-store m.m.) Enklere kunne det ikke bli – og det ble det ikke heller.

Oppdagere fra nord til sør
Oppdag Norge styrte seg selv i hele juli – uten én eneste publiseringsfeil. Konkurransesiden var enkeltsiden på elkjop.no med nest mest besøk etter forsiden og i gjennomsnitt varte hvert besøk 01:31! Totalt i perioden registrerte vi 169 944 svar fra 70 261 unike spillere. Av disse, takket hver tredje spiller ja til å bli Kundeklubb-medlem, som var et av hovedmålene med kampanjen.

Vil du vite mer om prosjektet? 

Øistein Skeie

Øistein Skeie

Kreatør / Tekstforfatter

Silje Thoresen

Silje Thoresen

Strategidirektør

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss