Mills
Strategi

En oppskrift på suksess

Kunde Mills

Vi hadde tro på at vi kunne inspirere folk til å kjøpe og bruke Mills-produkter ved å bygge et oppskriftsunivers med fristende matbilder og oppskrifter som var lette å lykkes med.

Fristende matinnhold for folkekjære merkevarer

I 2016 fikk Mat- og merkevarehuset Mills AS nye nettsider, hvor kjente og kjære merkevarer som Melange, Soft Flora, Mills, Vita hjertego’, Delikat og Olivero ble samlet under én paraply. HyperRedink fikk oppdraget med å fylle mills.no med nytt og appetittvekkende innhold for å ta opp den harde kampen om oppmerksomheten til matinteresserte forbrukere.

Fristende retter på mills.no

For å skape trafikk til nettsiden jobbet vi hele tiden jevnt med økt synlighet i Google og i sosiale medier – med Facebook som hovedkanal. Vi sørget for å treffe målgruppen med relevant innhold til riktig tid ved å benytte søkedata som veileder både for hva vi produserte og når det ble formidlet. Alltid tett knyttet opp mot hva de ulike merkevarene hadde behov for å kommunisere.

 

Masse spennende oppskrifter på mills.no

Jo flere kokker, jo flere søk

HyperRedink har de siste fire årene fungert som en forlenget arm for Mills’ kommunikasjonsteam med et fast team som håndterer innholdsproduksjon, konseptutvikling, design, rådgivning, distribusjon på Facebook og Instagram og community management.

 For å kvalitetssikre oppskriftene er de blitt utviklet av våre egne matfaglige innholdsprodusenter. Og produksjonen har gått som smurt ved hjelp av dyktige matfotografer og et spesialbygd fotostudio med kjøkken hvor oppskrifter, artikler og filmer har blitt produsert på løpende bånd. 

Til nå har vi produsert over 1400 oppskrifter, artikler, filmer og engasjementsposter.   

Vår matfaglige innholdsprodusent Anne-Cathrine Gulbrandsen disker opp. FOTO: Sara Johannessen

Jevn produksjon = enorm vekst

Jevn satsing på innhold har gitt enorm vekst til hele mills.no. I løpet av perioden har antall økter fra organisk søk økt fra 350 000 i 2016 til nesten 6 millioner i 2020!

En eksplosiv økning i antall økter

På Facebook har aktiviteten bygget en fanskare på nesten 90 000 følgere som bidrar med 32% av totaltrafikken til nettsiden. 

Jevn læring og optimalisering har ført til høyere klikkrater og lavere rekkeviddekostnad. I dag kan Mills derfor bruke mindre penger på å nå like mange på Facebook og heller investere i nye kanaler.

Noe av beste med å jobbe med HyperRedink er at vi har et fast tverrfaglig team som kjenner oss og merkevarene godt. Det gjør at vi sammen jobber effektivt og på disse fire årene har levert fantastiske resultater! De er ikke bare gode i faget sitt, de er også skikkelig hyggelige å jobbe med.Grete Godtland Noem, fagsjef for digital kommunikasjon i Mills AS

Vil du vite mer om prosjektet? 

Una Solbakken Grosch

Una Solbakken Grosch

Avdelingsleder

Tina Rueda

Tina Rueda

Avdelingsleder og produsent

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt