Elkjøp
Kampanje / Innhold / Film

Start the indoor climate change!

Kunde Elkjøp

Elkjøp ønsket seg en kampanje for å øke kunnskapen om inneklima og salg av produkter som luftrensere, luftkvalitetsmålere, avfuktere og varmepumper. Klima er et brennhett tema, mens inneklimaet ikke er like langt fremme i folks bevissthet. Så hvordan selger man luftrensere til kunder som ikke opplever inneklimaet som et problem? Jo, du setter det på agendaen, vel!

Press play for indoor climate change!
Vi ville starte en bevegelse, ja, en inneklimarevolusjon! For visste du at innendørslufta kan være opptil fem ganger mer forurenset enn luften utendørs? Dårlig inneklima kan også gi helseplager. Vi måtte simpelthen spre ordet til det nordiske folket! Med fokus på godt innhold i alle stadier av kundereisen utviklet vi konseptet «Start the indoor climate change!»

For the fans
Vi skulle informere og engasjere med fakta, folk og filmatisering for å skape mer interesse for inneklima som tema. Nå kunne alle nyforelska inneklimaentusiaster se, scrolle og browse seg gjennom alt det gode innholdet om inneklima. Tips om markedets beste luftkvalitetsmålereluftrensere og en egen varmepumpeguide.

For å invitere inn til innholdsuniverset vårt, lagde vi tre filmer for sosiale medier som skulle fange oppmerksomheten til uvitende «soon-to-be» inneklima-entusiaster. 

Ren luft gir nettinntekter
Dette markerer starten på Elkjøp som inneklimaekspert. Hittil har kampanjen levert over forventning både på impressions og klikk til artikler i stort sett alle nordiske landene. Nettrafikken til inneklimasidene har doblet seg sammenlignet med fjoråret. Gjennom inneklimasatsingen har Elkjøp økt nettinntektene i kategorien med nærmere 70%.  Så hvis du noen gang lurte på om man faktisk kan tjene penger på å selge luft? Javisst!

Vil du vite mer om prosjektet? 

Ane-Kamilla Haugland Eriksen

Ane-Kamilla Haugland Eriksen

Strategisk rådgiver og SEO-fagansvarlig

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss