Santander
Innhold / Strategi / Merkevare

Innhold som beriker, underholder - og selger

Kunde Santander

Hva gjør du når tradisjonell reklame ikke gir den ønskede effekten for merkevaren din? Santander Consumer Bank legger ansvarlighet til grunn for hele sin forretning, og er like grundige i sin vurdering av potensielle kunder, som i valg av budskap og kanaler. De opplevde at de tradisjonelle reklamekanalene alene gjorde det vanskelig å komme igjennom med et helhetlig bilde av hvem Santander er, og hva de står for.

Stø kurs med strategi
Sammen med Santander har vi bygget en innholdsstrategi som blant annet definerer marked og rammevilkår, målgrupper, søketrender og målrettet distribusjon.

Basert på dette styringsdokumentet designet og utviklet vi en ny, redaksjonell del av Santanders nettsted, kalt "Magasinet". Her produserer og publiserer vi et stort volum av både artikler, video og animasjon, som så distribueres målrettet for å nå potensielle kunder, både høyt og lavt i «beslutningstrakten».

En avansert bruk av datafangst og remarketing gjør det mulig for oss å til enhver tid være til stede i mange individuelle kundereiser, med rett innhold.

Innhold tilpasset deg. Og deg. Og deg.
Santander lykkes godt med innholdsmarkedsføring som en svært viktig del av totalmiksen. Presise målinger gir et godt bilde av hva slags innhold, kanal og strategi som virker, både på merkevare og salg. 

Magasinet har hatt en god trafikkutvikling siden starten, og flere hypoteser blant annet om at bilkjøpet starter lenge før du sjekker lånekalkulatorene, kan vi trygt si er bekreftet.

Vil du vite mer om prosjektet? 

Kim Gerhardsen

Kim Gerhardsen

Rådgiver

Espen Skogen

Espen Skogen

Innholdsrådgiver

+47 92 61 34 55 | espen.skogen@hyperredink.no

kontakt

følg oss på Instagram, Facebook, LinkedIn, eller ta kontakt

snakk med oss